Markaların Sosyal Medyada En Sık Yaptıkları 6 Büyük Hata
Geleneksel pazarlama yöntemlerinin yerini dijital pazarlama yöntemlerine bırakmasıyla sosyal medya platformları büyük önem kazanmaya başladı. Hatta günümüzde Facebook, Instagram ve Twitter sayfası olmayan marka neredeyse kalmadı diyebiliriz. Ne yazık ki sosyal medya kanalları aracılığıyla hedef kitlelerine seslenmek isteyen markaların birçoğu sosyal medyada büyük hatalar yapıyorlar. Peki markaların sosyal medyada en çok yaptıkları hatalar nelerdir? Gelin beraber inceleyelim!
Sık Yapılan Sosyal Medya Hataları
1. Stratejisiz yola çıkmak
Sosyal medyanın dinamik yapısı olduğunu kabul edemeyen markalar ne yazık ki strateji oluşturma konusunda oldukça zorluk çekiyorlar. Dahası herhangi bir stratejileri olmadan başarı elde etmeyi umut ediyorlar. Unutmayın sosyal medyada başarılı olmak istiyorsanız stratejinizin olması şart! Rastgele gönderi oluşturmaktan vazgeçin ve tutarlı bir sosyal medya stratejisi oluşturmak için gayret gösterin. Böylece hedef kitlenizin markanızdan beklentileri ile uyumlu içerik üretebilir ve hedef kitlenizle daha doğru bir iletişim kurabilirsiniz.
2. Her sosyal medya kanalında yer almak
Tüm sosyal medya platformlarında aktif olmak zorunda değilsiniz. Her platformun kendine has bir dinamiği ve kullanıcı kitlesi olduğunu unutmayın. Yani her sosyal medya kanalı sizin hedef kitlenizin yer aldığı platform olmayabilir. Hedef kitleniz yer alsa bile bu platformlarda yaptığınız paylaşımlar hedef kitlenize hitap etmiyor olabilir.
3. Hedef kitle ile etkileşim kurmamak
Sosyal medya platformlarının özü sosyal olmaya ve bağlantı kurmaya dayalıdır. Sosyal medya trendlerini yakından takip eden eğlenceli ve ilgi çekici içerikleri kim sevmez ki? Bu yüzden markalar sadece satış odaklı paylaşımlar yapmamalıdır. Sadece satış içerikli paylaşımlara odaklanıp hedef kitlemizle iletişime geçmemek ve etkileşim kurmamak yanlış bir yaklaşımdır. Yapmanız gereken hedef kitlenizin de dahil olabileceği kaliteli içerikler üretmek, sorularına ve yorumlarına aktif bir şekilde cevap vermektir.
4. Müşteri deneyimini önemsememek
Sadece satış odaklı yaklaşımlarla müşterilerinize iyi bir deneyim yaşatmak mümkün değildir. Uzun vadeli başarılar hedefliyorsanız odak noktanız daima müşteriniz olmalı! İyi bir müşteri deneyiminin bazen binlerce liralık reklamlardan çok daha etkili olabileceğini unutmamalısınız. Dolayısıyla müşterilerinizin olumlu deneyimler yaşayacağı ve markanızla duygusal bağ kuracağı kampanyalar kurgulamaya çaba sarf edin. Peki ya müşterilerin kötü deneyimler varsa? Müşterilerinizin olumsuz yorumlarını silmek ya da görmezden gelmek yerine sorunlarını çözmeye odaklanmalısınız. Olumsuz deneyimlere duyarsız kalmanız hanenize eksi olarak dönecektir. Çünkü günümüzde pek çok kişi müşteri hizmetleri ile görüşmek yerine sosyal medya kanalları aracılığıyla sorunlarını çözmeyi tercih ediyor.
5. Paylaşım sıklığını dengeleyememek
Sosyal medyada markaların sıklıkla yaptıkları hatalardan birisi de yeterince aktif olmamak ya da gereğinden fazla gönderi paylaşmaktır. Paylaşım sıklığınızı sektörünüze uygun olarak ayarlamadığınız durumlarda içerikleriniz hedef kitleniz için sıkıcı hale gelecektir.
6. Niceliği önemsemek
Çok fazla takipçi kazanmak için etkileşim gruplarına girmek, çekilişler düzenlemek veya takipçi satın almak sizi hedef kitlenizle bir araya getirmez. Ne yazık ki pek çok marka niceliği önemseyerek niteliği es geçiyor. Unutmayın çok takipçi demek çok müşteri demek değildir.
Peki siz sosyal medya hesaplarınızda bu hatalardan hangisini/hangilerini yaptınız? Bu hatalar üzerine düşünerek sosyal medyada markanız için yeni bir yol haritası çizebilirsiniz ya da bize ulaşabilirsiniz.