Sosyal Medya Stratejisinin Markalar İçin Önemi

Sosyal medya günümüzde pek çok insanın hayatının bir parçası haline gelmiş durumda. We Are Social 2023 Raparu’na göre dünya nüfusunun yaklaşık %60’ı, ülkemizin ise %73’ü en azından bir sosyal medya platformunun kullanıcısı konumunda. Bu sayının gün geçtikçe arttığını düşünürsek sosyal medyanın uzun bir süre daha hayatımızda kalmaya devam edeceğini söyleyebiliriz. 

İlk ortaya çıktıkları zaman insanların sosyalleşmek amacıyla kullandığı sosyal medya platformları, kısa bir süre sonra markaların da varlık göstermeye başladığı bir alana dönüştü. Dijital pazarlama stratejilerinin konuşulduğu günümüzde ise bir markanın sosyal medyayı kullanması adeta bir gereklilik haline geldi.

 

Sosyal Medya Stratejisinin Önemi

Yapılan araştırmalara göre, Türkiye’deki sosyal medya kullanıcıları günde ortalama 2 saat 54 dakikasını sosyal medya platformlarında geçiriyor. Bu da sosyal medyayı, markaların görünürlük sağlayabilmesi adına ideal bir platform haline getiriyor. İnsanların genellikle ilgi alanlarına uygun içerikleri takip ettiği sosyal medya platformlarında markalar, kendi ürettikleri ürün ya da hizmeti ilgili kişiye tanıtabilmek adına önemli bir şans elde etmiş oluyor. Ancak doğru kişiye doğru zamanda ulaşabilmek için özenli bir stratejinin oluşturulması ve takip edilmesi gerekir.

 

Sosyal Medya Stratejisinin Markalar için Faydaları

Doğru şekilde inşa edilen bir sosyal medya stratejisinin markalar için faydalarını şu şekilde özetlemek mümkün:

  • Yeni müşteriler kazanma: Etkin bir sosyal medya stratejisi, reklam hedeflemesi veya konu etiketleri gibi yöntemlerle markanın hedef müşteri kitlesiyle buluşmasını, markanın sattığı ürün veya hizmetin tanıtılmasını sağlar.
  • Var olan satış potansiyelini arttırmak: Halihazırda ulaşılan müşteri kitlesini satılan ürün veya hizmeti kullananların yorumlarını paylaşmak gibi yollarla aksiyon almaya teşvik etmek mümkün.
  • Marka imajı yaratma: Hedef kitlenin değer yargıları, alışkanlıkları ve hayat görüşü gibi faktörlerle uyuşan tutarlı bir marka imajı yaratmak, uzun vadede markanın devamlılığı için oldukça önemlidir. Sosyal medya platformları bu algıyı yaratmak ve devam ettirmek için çok elverişlidir.
  • Marka bağlılığını arttırma: Müşterilerin marka ile kurdukları iletişim direkt olarak bağlılıklarını etkilemektedir. Bu nedenle sosyal medya üzerinden müşteriyle doğru bir iletişim kurmak hatta sadık müşterilerin çeşitli promosyon, indirim veya hediyelerle ödüllendirilmesini sağlamak markanın imajını güçlendirir. Bu anlamda sosyal medya sadık müşterilerin takibini yapmak ve geri dönüşlerini almak adına benzersiz bir fırsat sunar.