Yeni Başlayanlar için Markalaşma
Marka bilinci oluşturma renk paleti, tipografi ve logodan ibaret kabul edilir ancak bundan çok daha fazlasıdır. Günümüzde markalaşma; kavramlar, fikirler ve bir topluluk oluşturmakla ilgili sürecin tamamını ifade ediyor. Bu durum bir marka olarak karakterinizi, müşterilerinizin sizden neler bekleyebileceklerini, ürünlerinizin kalitesini, etik kurallarınızı ve neyi temsil ettiğinizle ve temsil ettiğiniz değerleri paylaşmakla yakından ilgilidir. Markalaşma görsel bir biçimde işletmenin kalbi ve ruhudur. Müşterileri bir hikayeye davet eder ve bağ kurabilecekleri bir şeyler hissetmelerini sağlar.
Markalaşma müşterilerde güven oluşturur. Müşteriniz markanız ile ilgili ne kadar çok şey bilirse markanızla etkileşimde bulunma ve sonunda da ürününüzü satın alma ihtimali artar. Pazar artık çok büyüdü ve pazara her gün yeni işletmeler dahil oluyor. Bu kalabalıkta öne çıkmak için güçlü bir marka kimliğine sahip olmanı gerektiğini düşünüyoruz. Bu yüzden rakiplerinizi, sevdiğiniz markaları ya da popüler hesapları taklit etmek yerini özgün bir marka kimliği inşa etmelisiniz. İlham almak yerine direkt markaları taklit etmek gün sonunda işletmenize zarar verecektir.
“Markanız, siz odada yokken insanların sizin hakkınızda söyledikleridir” – Jeff Bezos, Amazon Kurucusu
Apple’ı, Coca Cola’yı ve Starbucks’ı düşünün. Bu markalar bir ürün ya da hizmet satarken müşterilerini bir deneyimi yaşamaya davet ediyor. Bu markalar müşterileriyle yıllarca tutarlı bir hizmet sunmuş ve bu da zaman içinde müşterilerde güven duygusu oluşturmuş. Peki özel bir topluluk oluşturmak ve markalaşma deneyimi sunmak için neler yapmalıyım diye düşünüyorsanız doğru yerdesiniz. Marka oluşturmak karmaşık görünse bile marka oluşturmaya başlayabilmeniz için temel bilgileri bu yazıda açıklayacağız.
İşletmenizin değerlerini tanımlayın
Her markalaşma projesinde müşterilerimizle derinlemesine bir çalışma yapıyoruz. Çünkü yapmamız gereken ilk ve temel şey işletmeniz için değerlerinizin ve hedeflerinizin neler olduğunu bulmaktır. Temel değerleri belirlemek çok önemlidir çünkü değerleriniz markanızı nasıl pazarlayacağınız ve nasıl bir topluluk oluşturacağınızla yakından ilgilidir.
Örneğin finy olarak bizim için güven oldukça önemli bir değer. Bu değeri göz önünde bulundurarak müşterilerimizle dürüst bir iletişim kuruyoruz. Müşterilerimize yapamayacağımız hiçbir hizmetin sözünü vermiyoruz. Sunduğumuz hizmetleri detaylı olarak müşterilerimize raporluyoruz. Müşterilerimizin ajanslara yönelik olumsuz önyargısı böylece kırılmış oluyor. Bu bizim için oldukça değerli bir kazanç çünkü tam olarak hissetmelerini istediğimiz şey bu!
Siz de markanızın değerlerinizi düşünerek işe başlayabilirsiniz. Eğer değerleriniz varsa bunu olabildiğince güçlü hale getirmek için çabalayın. Eğer değerlerinizi belirlemediyseniz o zaman belirlemek için zaman ve çaba harcayın. Ne ile bilinmek, nelerle anılmak istediğinize odaklanın. Hangi değerlerin sizin ve markanız için çok önemli olduğunu düşünün.
Görselleriniz uyumlu olsun
Markalaşmanın en önemli aşamalarından biri işletmenizin tutarlı görünmesidir. Yani tüm platformlarda, sosyal medyada, web sitenizde profesyonel görünecek tutarlı ve birbiriyle uyumlu şeyler paylaşmalısınız. Markalaşmada en önemli görsel unsurlar ise şunlardır:
- Logo: işletmenizi hızlı ve profesyonel şekilde tanımlar. Logo bir film fragmanı marka ise bir film gibidir.
- Renk paleti: renklerin bir duyguyu kelimeler olmadan aktarabilmesi sizce de şaşırtıcı değil mi? Bu yüzden renklere karar vermek markalaşma sürecinde yapılması en keyifli ama en zor işlerden biridir. Markanızı tanımladığını ve ürünlerinizi anlatabileceğini düşündüğünüz birbiriyle uyumlu 2-3 renk seçebilirsiniz.
- Tipografi: marka kimliğinizin tüm bileşenleri için önemli bir rol oynayacak. Markanızı nasıl tanımlarsınız narin mi, cesur mu, modern mi, eğlenceli mi yoksa feminen mi? Bunu etkili bir şekilde gösterecek bir veya iki yazı tipi seçmek oldukça önemlidir. Ücretsiz fontlar bulmak için Google Fonts kullanabilirsiniz.
- Fotoğraf ve videolar: işletmenizi temsil etmek için paylaştığınız görseller logo ve renk paleti kadar önemlidir. Paylaştığınız görseller markanızı daha profesyonel gösterebileceği gibi daha amatör de gösterebilir.
Marka diliniz tutarlı olsun
Kullandığınız dil yukarıda ele aldığımız tüm detaylarla tutarlı olmalıdır. Çok fazla eğlenceli renk ve tipografi kullanıyorsanız kullandığınız dil ciddi ve otoriter bir ton yerine samimi olmalı. Seçtiğiniz tipografi, renkler ve fotoğrafların tutarlı olması kadar kullandığınız marka dili de markanızın diğer bileşenlerini güzel bir şekilde tamamlamalıdır.
Sosyal medyada aktif olun
Markanızı büyütmenin en önemli kısmı günümüzde sosyal medyadan geçiyor. Peki ne paylaşmalısınız? Hedef kitlenizle iletişim ve etkileşim kurabileceğinizi içerikler paylaşmaya özen göstermelisiniz. İnsanlar artık bir hikayeye dahil olmak istiyor bu yüzden hikayenizi paylaşmaktan çekinmeyin. İşinizde yeni olsanız bile bildiklerinizi cömert bir şekilde paylaşın. Ama bunları yaparken kendiniz olmayı ve sosyal medyanın sosyal olmak için olduğunu unutmayın. Takipçilerinizin ilgisini çekecek paylaşım fikirleri için tıklayın.
Web siteniz olsun
Web siteniz müşterilerinizin işletmeniz ve hizmetleriniz hakkında bilgi alabileceği yerdir. Bu yüzden web sitenizin profesyonel görünmesi gerçekten önemlidir.
Markanıza zaman tanıyın
Son olarak marka bilinci oluşturmanın zaman aldığını unutmayın. Bunu hatırlamak başarılı olmanız adını çok önemlidir. Bir işe yeni başladığınızda siz her şeyi yoluna koymuş olsanız bile hedef kitlenizin sizi tanıması, markanıza güvenmesi ve sadık müşteriler haline gelmesi zaman alacaktır. Bu yüzden sabırlı olun. Herkes sizden daha hızlı ilerliyormuş gibi hissediyorsanız da endişelenmeyin. Her gün markanızı güçlendirmek için doğru bir adım atın. Sonunda istediğiniz hedefe ulaşacaksınız.
Her şeyin kulağa oldukça bunaltıcı geldiğini düşünüyor olabilirsiz ama öyle olmak zorunda değil. Peki markalaşma sürecinin hangi kısmı sizin için zor ve ulaşılmaz görünüyor? Marka bilinci oluşturmada hala net olmayan ve açıklanmasını istediğiniz herhangi bir kısım mı var? Bilgi almak için bize ulaşın.